Lengsel etter nåtid

nord5

Filmskaperen Knut Erik Jensen. Foto: Norsk filminstitutt

– Jeg var fire år da familien min og jeg ble evakuert. Mine første minner er at alt brenner rundt meg. Jeg har nå jobbet med film i 43 år, og har finslipt redskapene mine. Det er mulig at denne blir min siste spillefilm, som oppsummerer en nasjonal og nær historie, om brannene i Finnmark under krigen og gjenreisningen etterpå. forteller Knut Erik Jensen i Montages.no.

Under Nordnorsk forfatterlags seminar Krig og flukt, kommer Jensen for å fortelle om sitt nye filmprosjekt, Lengsel etter nåtid. Og kjenner vi Jensen rett, vil dette bli et engasjert og talerikt innslag i Ordkalottuka.

Lørdag 8.oktober 14-17 på biblioteket.

Arrangementet er støttet av Tromsø kommune og stiftelsen Fritt ord.

Legg igjen en kommentar

